فور سئو مقالات سئو ، آموزش سئو ، سئو وردپرس tag:http://www.4seo.ir 2019-06-24T13:02:48+01:00 mihanblog.com دلایل کاهش بازدید وبلاگ ها 2019-03-27T08:22:12+01:00 2019-03-27T08:22:12+01:00 tag:http://www.4seo.ir/post/3 سهیل صادقی برخی از وبلاگ‌ها بازدیدکننده زیادی ندارند و سوالی که ذهن نویسندگان آنها را به خود مشغول کرده است این است که چه کاری باید انجام دهند تا بازدید وبلاگشان افزایش پیدا کند؟ ... در پاسخ به این اشخاص باید گفت که حقیقت این است که جذب بازدیدکننده برای یک سایت یا وبلاگ فرآیندی ترکیبی و زمان‌بر است، یعنی چند فاکتور مهم را باید مد نظر قرار دهید تا بازدید وبلاگ روندی رو به رشد داشته باشد که انتشار مطالب مفید و کاربر پسند و به روزرسانی مناسب (به طور مثال هر چند روز یک بار) جزء مه
برخی از وبلاگ‌ها بازدیدکننده زیادی ندارند و سوالی که ذهن نویسندگان آنها را به خود مشغول کرده است این است که چه کاری باید انجام دهند تا بازدید وبلاگشان افزایش پیدا کند؟
...

در پاسخ به این اشخاص باید گفت که حقیقت این است که جذب بازدیدکننده برای یک سایت یا وبلاگ فرآیندی ترکیبی و زمان‌بر است، یعنی چند فاکتور مهم را باید مد نظر قرار دهید تا بازدید وبلاگ روندی رو به رشد داشته باشد که انتشار مطالب مفید و کاربر پسند و به روزرسانی مناسب (به طور مثال هر چند روز یک بار) جزء مهم ترین آن‌ها است، همچنین تیتر مطالبتان باید حتی‌الامکان نزدیک به آن چیزی باشد که مخاطبان به دنبالش هستند، محتوا نیز باید بیشتر به صورت متنی و کمتر به صورت تصویر باشد، البته بهترین شیوه درج متن به اندازه مناسب و چند تصویر در کنار آن است.

فاکتور بعدی، رعایت دیگر اصول “سئو” یا همان بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو است که خود موارد زیادی را شامل می‌شود، به طور مثال اجتناب از کپی مستقیم مطالب دیگران بدون درج لینک به صفحه مقصد، درج مطالب با عناوین غیر مرتبط با موضوع اصلی، استفاده نکردن از متا تگ‌ها، وجود خطاهای کدنویسی در قسمت html صفحه، کم بودن مطالب سایت، تبادل لینک با وبلاگ‌های غیر مرتبط و … می‌تواند تاثیر منفی در جذب بازدیدکننده برای وبلاگ شما داشته باشد.

به هر صورت در مجموع بهترین شیوه برای افزایش بازدیدها، انتشار محتوای مفید و کاربر پسند و در کنار آن تبادل لینک با وبلاگ‌های همکار و مرتبط است، به این ترتیب هرچه که بر سابقه وبلاگتان افزوده می‌شود، به تدریج بازدیدهای آن نیز افزایش می‌یابد.

]]>
آموزش بالا بردن ورودی گوگل سایت 2019-03-27T08:21:06+01:00 2019-03-27T08:21:06+01:00 tag:http://www.4seo.ir/post/2 سهیل صادقی اگر می خواهید آمار بازدید کنندگان وبسایت تان افزایش یابد،باید رتبه آن را در موتورهای جستجو بالا ببرید تا کسانی که به دنبال موضوعاتی هستند که شما در سایت تان به آن پرداخته اید به راحتی آن را درصفحات ابتدایی نتایج  مشاهده کنند. “سئو ” چیزیست که بعضی از دارندگان سایت‌ها و وبلاگ‌نویس‌ها به خوبی با آن آشنا نیستند یا اهمیت کمی به آن می‌دهند؛ امری که باعث می‌شود یک سایت یا وبلاگ علی‌رغم محتوای خوبی که دارد، نتواند به جایگاه مناسب خود دست پیدا کند.این روش  یکی از راههای اگر می خواهید آمار بازدید کنندگان وبسایت تان افزایش یابد،باید رتبه آن را در موتورهای جستجو بالا ببرید تا کسانی که به دنبال موضوعاتی هستند که شما در سایت تان به آن پرداخته اید به راحتی آن را درصفحات ابتدایی نتایج  مشاهده کنند.

“سئو ” چیزیست که بعضی از دارندگان سایت‌ها و وبلاگ‌نویس‌ها به خوبی با آن آشنا نیستند یا اهمیت کمی به آن می‌دهند؛ امری که باعث می‌شود یک سایت یا وبلاگ علی‌رغم محتوای خوبی که دارد، نتواند به جایگاه مناسب خود دست پیدا کند.این روش  یکی از راههای اصلی افزایش بازدیدکننده وب‌سایت است که رتبه سایت را در موتورهای جستجو بالا می برد.
 لازم به ذکر است بدانید روش‌های ساده‌تری هم وجود دارند.چرا که گوگل به عنوان بزرگ‌ترین موتور جستجوی اینترنتی دنیا که حدود ۷۰ درصد از بازار جستجو را در اختیار دارد توصیه‌هایی به وب‌ مسترها می‌کند که هر چند ساده هستند ولی در صورت رعایت آن‌ها می‌توانند کیفیت سایت خود را بالا برده و رتبه آن در جستجو را تا مقدار زیادی افزایش دهند.

روش های افزایش آمار بازدید از یک سایت یا وبلاگ :
۱ – صفحات سایت خود را با یک سلسله‌ مراتب مشخص سازید. تمام صفحات باید از حداقل یک آدرس استاتیک قابل دسترس باشند.
۲ – تصور کنید کاربران چه کلماتی را جستجو خواهند کرد تا صفحات سایت شما را پیدا کنند،سپس اطمینان حاصل کنید که آن کلمات را در محتوای صفحه مورد نظر خود وارد کرده‌اید.
۳ – سعی کنید برای نام‌ها،مطالب و عکس‌های مهم از نوشته استفاده کنید.گوگل قادر به تشخیص نوشته داخل عکس نیست اما در صورتی که به هر دلیل مجبور به استفاده از عکس هستید حتما از صفت” ALT Attribute ” در کد HTML استفاده کرده و چند کلمه در مورد عکس توضیح دهید تا گوگل متوجه موضوع عکس شود.
۴ – توجه داشته باشید نقشه سایت خود را باید به صورت فرمت HTML در اختیار کاربران وب سایت خود بگذارید.در صورتی که نقشه سایت شما حاوی تعداد زیادی لینک است آن را به چند صفحه کوچک‌تر تقسیم کنید.
۵ – مطمئن شوید که لینک شکسته‌ای در سایت خود ندارید.لینک شکسته Broken Links به لینک‌هایی گفته می‌شود که کاربر را به یک صفحه با پیغام خطا هدایت می‌کند.
۶ – مطمئن شوید که تمام صفحات شما دارای تگ عنوان title tag و تگ توضیحات Descirption Meta Tag اختصاصی هستند.
۷ – سلسله مراتب تگ‌های H1 تا H6 را رعایت کنید.

۸ – حتما سایت خود را در جستجوگرهای اینترنتی browsers مختلف امتحان کنید تا مطمئن شوید در تمامی آن‌ها به خوبی عمل می‌کند.
۹ – مدت زمان بالا آمدن سایت را تا حد ممکن کاهش دهید.به ویژه برای کاربرانی که با اینترنت کم‌سرعت به سایت شما می‌آیند این موضوع بسیار مهم است.
۱۰ – مقالات خود را برای کاربران خود بنویسید، نه برای موتورهای جستجوگر. کاربران خود را با نشان دادن مطلبی غیر از آنچه به موتور جستجوگر نشان می‌دهید، فریب ندهید.
۱۱ – از پنهان کردن نوشته‌ها از دید کاربران که فقط برای موتورهای جستجوگر نوشته می‌شوند خودداری کنید.به عنوان نمونه استفاده کردن از سایز صفر برای فونت یا استفاده از رنگ پیش زمینه برای فونت.
۱۲ –ساختار URL وب‌سایت خود را بهینه‌سازی کنید. یک URL خوب با ساختار مناسب باعث می‌شود کاربران بتوانند سایت شما را راحت‌تر پیدا و همخوان کنند.
۱۳ – به خاطر داشته باشید URL در نتایج جستجو نمایش داده می شود. پس یک URL زیبا می‌تواند کاربران را به سایت شما بیاورد.
۱۴ – تا حد امکان از فایل‌های فلش در سایت خود استفاده نکنید.
استفاده از نقشه سایت site map
نقشه سایت فهرستی از صفحات قابل دسترس برای کاربران و موتورهای جستجوگر است که به وسیله آن کار موتورهای جستجوگر را برای پیداکردن صفحات سایت آسان‌تر خواهید کرد.برای ساختن این فایل کافیست عبارت Create site map را در گوگل جستجو کنید. این فایل را با فرمت XML در Google webmaster Central و Bing webmaster وارد کنید.
توجه داشته باشید نقشه سایت خود را باید به صورت فرمت HTML در اختیار کاربران وبسایت خود بگذارید. در صورتی که نقشه سایت شما حاوی تعداد زیادی لینک است آن را به چند صفحه کوچک‌تر تقسیم کنید.
استفاده از فایل robots.txt
حتما از قابلیت‌های فایل robots.txt استفاده کنید. این فایل به موتورهای جستجوگر می‌گوید تا کدام صفحه‌های سایت شما را جستجو و کدام را نباید جستجو کنند. مطمئن شوید به وسیله این فایل تمام صفحه‌هایی را که نمی‌خواهید در معرض دید موتور جستجو قراردهید بسته‌اید. برای ساختن این فایل می‌توانید عبارت create robots.txt tool را در گوگل جستجو کنید. بعد از اتمام ساخت این فایل باید آن را در هاست Host وب‌سایت خود قرار دهید.
به طور کلی دسترسی موتورهای جستجوگر را به صفحه‌هایی که ارزش محتوایی چندانی ندارند قطع کنید.به عنوان مثال یکی از فایل‌هایی که باید دسترسی موتورهای جستجوگر را به وسیله آن ببندید تبلیغات روی وب‌سایت شماست که می‌تواند اثر منفی روی رتبه شما بگذارد.توجه کنید که این فایل نمی‌تواند جلوی دسترسی موتورهای جستجوگر را به صفحات بگیرد و فقط به عنوان یک راهنما عمل می‌کند. با این حال جستجوگرهای بزرگ مانند گوگل و بینگ از این دستورالعمل به طور کامل پیروی می‌کنند.
نکته : این را هم توجه داشته باشید که فرایند تغییرات در سئو طولانی و تدریجی است و به صبر و حوصله و کار مداوم نیاز دارد.
]]>
چه سایتهایی در ایران و جهان فیلتر می شوند ؟ 2019-03-27T08:19:33+01:00 2019-03-27T08:19:33+01:00 tag:http://www.4seo.ir/post/1 سهیل صادقی پیدایش اینترنت به دهه ۶۰ برمی گردد؛ یعنی زمانی که دولت ایالات متحده بر اساس طرحی موسوم به «Arpa» مخفف (آژانس تحقیق پروژه های پیشرفته) که هدفش تقویت کارکردهای دفاعی بود، این طرح را به اجرا گذاشت. در آن زمان، چیزی به اسم کامپیوتر شخصی وجود نداشت و صرفا سازمان های بزرگ، دانشگاه ها و مراکز دولتی بودند که از سیستم های کامپیوتری بزرگ موسوم به MainFrame استفاده می کردند که هر کدامش اطلاعات خاصی را ذخیره کرده بود و در صورت نیاز، با یکدیگر اتصال برقرار و اطلاعات را بین همدیگر منتقل می پیدایش اینترنت به دهه ۶۰ برمی گردد؛ یعنی زمانی که دولت ایالات متحده بر اساس طرحی موسوم به «Arpa» مخفف (آژانس تحقیق پروژه های پیشرفته) که هدفش تقویت کارکردهای دفاعی بود، این طرح را به اجرا گذاشت. در آن زمان، چیزی به اسم کامپیوتر شخصی وجود نداشت و صرفا سازمان های بزرگ، دانشگاه ها و مراکز دولتی بودند که از سیستم های کامپیوتری بزرگ موسوم به MainFrame استفاده می کردند که هر کدامش اطلاعات خاصی را ذخیره کرده بود و در صورت نیاز، با یکدیگر اتصال برقرار و اطلاعات را بین همدیگر منتقل می کردند یا در صورت ایجاد بستر مناسب، اطلاعات را در حالت اشتراک قرار می دادند.

در همان دوران، سیستم هایی به وجود آمده بودند که امکان ارتباط بین کامپیوترهای یک سازمان را فراهم می کردند، به طوری که کامپیوترهای موجود در بخش ها یا طبقات مختلف با یکدیگر تبادل اطلاعات می کردند و امکان ارسال نامه بین بخش های مختلف سازمان، فراهم می شد. این همان چیزی است که امروزه به آن، سیستم ارسال نامه با پست الکترونیک یا ای میل می گویند. اما برای برقراری اتصال بین این شبکه های کوچک و پراکنده که هر کدام به روش ها و بر مبنای استانداردهای خودشان کار می کردند، استانداردهای جدید و مشخصی توسط کارشناسان وضع شد که همان پروتکل ها هستند.

سرانجام درسال ۱۹۶۱ تعداد ۴ کامپیوتر در ۲ ایالت مختلف با موفقیت ارتباط برقرار کردند و با اضافه شدن واژه نت Net به طرح اولیه، نام آرپانت ArpaNet برای آن در نظر گرفته شد. در دهه ۷۰ میلادی با تعریف پروتکل های جدیدتر از جمله TCP که تا به امروز رواج دارد و نیز با مشارکت کامپیوترهای میزبان Host بیشتر به آرپانت و حتی گسترده شدن آن به برخی نواحی فراتر از مرزهای ایالات متحده، آرپانت شهرت بیشتری یافت و ایده اینترنت، همراه با جزییات بیشتری راجع به شبکه های کامپیوتری مطرح شد، تا این که طی سال های پایانی دهه ۷۰، شبکه های مختلف تصمیم گرفتند به صورت شبکه ای با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و آرپانت را به عنوان هسته اصلی انتخاب کردند. بعدها در سال ۱۹۹۳ نام اینترنت Internet روی این شبکه بزرگ گذاشته شد. وب یا همان wwwکه مخفف WorldWideWeb یا تار جهان گستر می باشد، توسط آزمایشگاه اروپایی فیزیک ذرات Cern به خاطر نیاز آن ها به دسترسی مرتب تر و آسان تر به اطلاعات موجود روی اینترنت ابداع گشت. در این روش، اطلاعات به صورت مستندات صفحه ای Page روی شبکه اینترنت قرار می گرفتند و به وسیله یک مرورگر وب WebBrowser قابل مشاهده می شدند. این روش کم کم همه گیر و محبوب شد و هم اکنون در سطح جهان، طرفداران فراوانی دارد.
گسترش اینترنت زمینه ای را به وجود آورده که طیف وسیعی از اطلاعات بدون هیچگونه محدودیتی و فراتر از مرزهای جغرافیایی در سراسر جهان منتشر شود و به نحو چشمگیری به یک رسانه ارتباطی و اطلاعاتی تبدیل گردد. ضمن اینکه مخاطبان و کاربران اینترنت هم به همان اندازه افزایش مداومی داشته اند. خصوصیت و ویژگی اینترنت و سهولت انتشار مطالب و اطلاعات وعلاوه بر آن راحتی دستیابی به انواع مختلف اطلاعات در وب اعم از متن، صوت و تصویر و داده های گرافیکی متنوع، به اندازه ای شدت یافته است که در برخی موارد اطلاعات حاوی مطالب مخرب و زیانباری نیز در وب منتشر می شود که زمینه سوء استفاده های مختلف را فراهم آورده است.
هرزه نگاری های جنسی به خصوص در زمینه سوء استفاده از کودکان، ترویج خشونت و فساد، خرید و فروش مواد مخدر و زیانبار، اشاعه اطلاعات خصوصی افراد و سازمانها، استفاده از اطلاعات وب در جهت اهداف تروریستی وموارد مشابه، ضرورت کنترل محتوای وب را ناگزیرساخته است.
اما فیلترینگ چیست؟
فیلتـرینگ اینترنتی یا فیلتـرینگ، عبارت است از محدود کردن دسترسی کاربران اینترنت به وب‌گاه‌ها و خدمات اینترنتی که از دیدگاه متولیان فرهنگی و سیاسی هر کشور برای مصرف عموم مناسب نیست، اعمال فیلتـر به وسیله ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی انجام می‌شود ولی تعیین سطح، مصادیق و سیاست‌های فیلتـرینگ با حکومت‌هاست.
عمده دلایل فیلتر كردن اینترنت در كشورهای مختلف را می‌توان در چهار تقسیم بندی كلی گنجاند: “مسائل سیاسی”، “مسائل اجتماعی”، ” مسائل امنیتی” و “مسائل اخلاقی”.
آنچه باعث تفاوت مبنایی هر كشور برای فیلترینگ می‌شود، ارزش های بنیادین مورد توجه هر مقوله در آن كشورها است. در مجموع می‌توان گفت تعداد كشورهایی كه در منطقه و جهان به نحوی با مساله فیلترینگ و سانسور در اینترنت مواجه هستند نسبتا قابل توجه است.
...
فیلترینگ ایران:
فیلترینگ در ایران بر اساس قوانین مصوب در مجلس شورای اسلامی اعمال می‌گردد و طیف گسترده‌ای از وبگاه‌های اینترنتی دارای مصادیق مجرمانه را در بر می‌گیرد. گرچه مسدود کردن دسترسی به وبگاه‌های اینترنتی در ایران جنبهٔ قانونی دارد، اما روند آن، به ویژه برای وبگاه‌های سیاسی و اجتماعی، به درستی مشخص نیست  لذا می توان این مورد را یکی از ضعف های فیلترینگ در  ایران دانست که مخاطبان خود را طبقه بندی نکرده است.
چه سایت هایی بر اساس قانون باید در ایران فیلتر شوند
در مرداد ۸۵، دولت آیین‌نامه«سامان‌دهی فعالیت سایت‌های اینترنتی» را ابلاغ کرد. بر اساس این آیین‌نامه، همه وبگاه‌های اینترنتی باید در وزارت ارشاد به ثبت برسند.
مواردی که استفاده از آن‌ها در وبگاه‌ها ممنوع است:
۱) نشر مطالب الحادی و مخالف موازین اسلامی.
۲) اهانت به دین اسلام و مقدسات آن.
۳) ضدیت با قانون اساسی و هر گونه مطلبی که استقلال و تمامیت ارضی کشور را خدشه دار کند.
۴) اهانت به مسوولان نظام
۵) تحریف یا تحقیر مقدسات دینی، احکام مسلم اسلام، ارزشهای انقلاب اسلامی و مبانی تفکر سیاسی امام خمینی (ره).
۶) اخلال در وحدت و وفاق ملی .
۷) القاء‌ بدبینی و ناامیدی در مردم نسبت به مشروعیت و کارآمدی نظام اسلامی.
۸) اشاعه و تبلیغ گروهها و احزاب غیرقانونی.
۹) انتشار اسناد و اطلاعات طبق بندی شده دولتی و امور مربوط به مسائل امنیتی ، نظامی و انتظامی.
۱۰) اشاعه فحشاء و منکرات و انتشار عکسها و تصاویر و مطالب خلاف اخلاق و عفت عمومی.
۱۱) ترویج مصرف سیگار و مواد مخدر.
۱۲) ایراد افترا به مقامات و هر یک از افراد کشور و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی
۱۳) افشاء روابط خصوصی افراد و تجاوز به حریم اطلاعات شخصی آنان.
۱۴) انتشار اطلاعات حاوی کلیدهای رمز بانکهای اطلاعاتی، نرم افزارهای خاص،‌ صندوقهای پست الکترونیکی و یا روش شکستن آنها.
۱۵) فعالیت های تجاری و مالی غیر قانونی و غیر مجاز از طریق شبکه اطلاع رسانی و اینترنت از قبیل جعل، اختلاس، قمار و ….
۱۶) خرید، فروش و تبلیغات در شبکه اطلاع رسانی و اینترنت از کلیه کالاهایی که منع قانونی دارند.
۱۷) هر گونه نفوذ غیر مجاز به مراکز دارنده اطلاعات خصوصی و محرمانه و تلاش در جهت شکستن قفل رمز سیستم ها.
۱۸) هر گونه حمله به مراکز اطلاع رسانی و اینترنتی دیگران برای از کار انداختن و یا کاهش کارآیی آنها.
۱۹) هر گونه تلاش برای انجام شنود و بررسی بسته های اطلاعاتی در حال گذر در شبکه که به دیگران تعلق دارد.
۲۰) ایجاد هر گونه شبکه و برنامه رادیویی و تلویزیونی بدون هدایت و نظارت سازمان صدا و سیما
شاید برای مخاطبان این سوال پیش آمده باشد که آیا در غرب فیلترینگ وجو دارد یا خیر؟  پاسخ این سوال مثبت است.
کشورهایی مانند سوئد، فرانسه و آلمان در قاره اروپا و كشورهایی مانند هند، عربستان، كره جنوبی، مالزی و در مجموع آسیا به عنوان بزرگترین قاره دنیا و نیز كانادا دارای گسترده‌ترین میزان تنوع فیلترینگ می‌باشند.
فیلترینگ در آمریکا به چه صورت است:
استفاده از اینترنت در ایالات متحده در سال ۱۹۹۶ با پیشنهاد بیل کلینتون رئیس جمهور وقت این کشور آغاز شد. در قانون یاد شده که به نام «قانون صلاحیت ارتباطات (CDA) مشهور است، هرگونه اطلاع رسانی مستهجن و غیراخلاقی برای نوجوانان کمتر از ۱۸ سال منع شده است. به رغم جنجال‌هایی که پس از مطرح شدن این قانون به پا شد، چندی بعد، در سال ۱۹۹۸، قانون دیگری با نام(COPPA) به تصویب رسید که مطابق آن متصدیان صفحات اینترنتی از قرار دادن اطلاعات مربوط به کودکان زیر ۱۳ سال به روی اینترنت یا استفاده از این قبیل اطلاعات بدون داشتن مجوز از پدر و مادر آنها منع و موظف شدند در صفحات خود نحوه جمع‌آوری اطلاعات مربوط به کودکان را به طور مشخص اعلام کنند.

همزمان با این قانون، قانون دیگری به نام (COPA) طرح شد که سایت‌هایی را که در آنها مطالب آشکار جنسی و یا عکس‌های مستهجن قرار داشت محدود می‌کرد. یکی از انگیزه‌های اصلی طرح این قانون حفاظت نوجوانان از عوارض سوء اینترنت بود. به طور دقیق تر، بخشی از این قانون استفاده مجازی از انتقال هرگونه اطلاعات را که ممکن است برای کودکان مضر باشد، منع می‌کند. پس از گذشت ۲ سال، در سال ۲۰۰۰ قانون دیگری به نام(CIPA) مطرح شد که مطابق آن همه مدارس و کتابخانه‌های عمومی [که برای اتصال به اینترنت و یا کامپیوترهای متصل به اینترنت از کمکهای دولت استفاده کرده‌اند.] موظف شده‌اند به بستن و یا فیلتر کردن سایت‌هایی اقدام کنند که در آنها تصاویر وقیح و عکسهای شهوت انگیز مربوط به کودکان و یا هر تصویر جنسی دیگری که برای نوجوانان مضر باشد، قرار دارد. در عین حال مدارس موظفند سیاست‌های پیشنهادی سلامت استفاده از اینترنت را بپذیرند و حداقل یک گزارش از سیاستهای پیشنهاد شده ارائه دهند. همچنین موظفند بر روی همه کامپیوترهای متصل به اینترنت ابزارهای فیلتر کننده (مانند برنامه‌های فیلترکننده و یا دیواره‌های آتشین محدود کننده) قرار دهند.

...
پس از حوادث یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ نیز، پاى دولت‌ها و حكومت‌هاى فراوانى به حیطه فیلترینگ باز شد و در این میان نقش كشورهاى اروپایى و به ویژه ایالات متحده پر رنگ‌تر از سایرین بود. ایالات متحده به عنوان پیشروترین كشور دنیا هم در زمینه به كارگیرى و توسعه تجهیزات اینترنت و هم در زمینه تولید محتواى اینترنتى، پس از حملات ۱۱ سپتامبر، با چالشی جدى در مواجهه با اینترنت رو به رو شد و دولت این كشور، قوانین محكمى را در این مورد وضع كرد تا جایى كه حامیان حریم شخصى و آزادى‌هاى مدنى به اعتراضات گسترده‌اى علیه دولت بوش دست زدند. آمریكا در تاریخ ۲۴ اكتبر ۲۰۰۱، قانونى تحت عنوان “لایحۀ میهن‌پرستی” (Patriot Act) را تصویب كرد كه به موجب آن، كنترل و نظارت بر تبادل داده‌هاى online كاربران، رنگ قانونى به خود مى‌گرفت؛ این قانون كه در قالب مبارزه با تروریسم به تصویب رسیده بود، موجى از مخالفت‌ و اعتراض را هم در میان جمهورى خواهان و هم در بین دموكرات‌ها برانگیخت. پیاده‌سازى لایحۀ میهن‌پرستی كه به شدت از سوى دادستانى امریكا دنبال مى‌شد، در نوامبر ۲۰۰۳ رئیس جمهور با اعطاى اختیارات بیشتر به پلیس امریكا (اف بی آی) از این نیرو خواست تا كلیه اطلاعات مربوط به كاربران اینترنتى را، حتى براى تحقیقات غیررسمى، جمع‌آورى كند. از سوى دیگر، برخى ایالت‌هاى امریكا مثل پنسیلوانیا قوانین مخصوص به خود را براى فیلتر كردن محتواى اینترنتى دارند.
همچنین در پی شکایات فراوان مهمانداران و مسافران خطوط هواپیمایی آمریکا از برخی کاربران در استفاده از تارنماهای غیراخلاقی با محتویات مستهجن، صاحبان شرکت های هواپیمایی به فکر فیلتر کردن این تارنماها افتاده اند.”امریکن ایرلاینز” بعنوان نخستین شرکت در میان شرکت های فعال در خطوط هوایی آمریکا اقدام به مسدود کردن چنین تارنماهایی و برخورد با استفاده کنندگان از آنها کرده است. به این ترتیب کاربران اینترنتی از این پس امکان ورود به تارنما های غیراخلاقی را در هواپیما نخواهند داشت. این اقدام در حالی صورت می گیرد که برخی مسافران در مدت پرواز خود با ورود به اینترنت از تارنما های غیراخلاقی استفاده می کردند که این موضوع مورد اعتراض دیگر مسافران و مهمانداران هواپیما قرار گرفته و این رفتار را موجب صدمه دیدن سلامت اجتماع می دانستند. جهان نوشت، هواپیماهای امریکن ایرلاینز درحالی پیشگام فیلترینگ تارنماهای غیراخلاقی شدند که تا کنون شکایتی ازپروازهای این شرکت دراین مورده نشده است. بر این اساس نخستین فیلترینگ در هواپیمای بوئینگ مدل ۲۰۰-۷۶۷ به اجرا در آمده است.
...
فیلترینگ در کانادا:
کانادا که خود را یک از مدافعان حقوق بشر می داند و بارها از آزادی دسترسی اطلاعات سخن گفته بود نیز دست به فیلترینگ می زند از جمله مواردی که می توان به آن اشاره کرد عبارت است از : ۱- مطالب نفرت انگیز ۲- فیلم های مستهجن ۳- هرزه نگاری کودکان ۴- هتک حرمت امور جنسی ۵- تروریسم ۶- نقض حقوق بشر
 فیلترینگ در اتحادیه اروپا:
این اتحادیه نیز از قاعده فیلترینگ مستثنی نبوده و اقدام به مسدود کردن برخی سایت هایی که محتواهایی نظیر : جعل مرتبط با رایانه، هرزه نگاری کودکان، کلاهبرداری مرتبط با رایانه و نشر مطالب نژادپرستانه و بیگانه ستیز؛ می کند.
فیلترینگ در  فرانسه:
فرانسه نتایج موتورهاى جست‌وجوى اینترنتى از جمله گوگل Google را دستكارى كرده و به زعم خود، آن را بومى مى كند. علاوه بر این، با وجودى كه تصمیمات اصلى و عمده پیرامون آزادى بیان در اینترنت و حفظ حریم خصوصى افراد در این عرصه، توسط اتحادیه اروپا اتخاذ مى‌شود، اما كشور فرانسه یكى از معدود اعضاى این اتحادیه است كه در پذیرش آنها مقاومت زیادى كرده و سعى دارد قوانین خود را اجرا كند.
در بحث نظارتى نیز، كشور فرانسه با تصویب قانون LSQ در سال ۲۰۰۱، كلیه ISP هاى این كشور را موظف كرد تا فعالیت‌هاى اینترنتى و پیام‌هاى پست‌الكترونیك مشتریان خود را حداقل به مدت یك سال، ذخیره و نگهدارى كنند. همچنین این قانون به قضات و پلیس این كشور اجازه مى‌داد تا در پیام‌هاى شخصى كاربران به منظور كشف یا اثبات جرم، به تفحص بپردازند. این کشور نزدیک به ۲۲ میلیون کاربر اینترنت دارد که یک سوم جمعیتش را تشکیل می‌دهند. به این ترتیب مردم فرانسه یکی از آنلاین‌ترین کشورهای دنیا به نسبت جمعیتش است. قوانین اینترنتی در این کشور بیش‌تر شامل قوانین تجارت الکترونیک و رعایت حریم شخصی و جرایم رایانه‌ای آن بیش‌تر مربوط به مسایل امنیت ملی و آسیب‌های اقتصادی است. ضمن اینکه فیلترینگ به طور جدی در مدارس این کشور و با بستن IP ها اعمال می‌شود.
قانون Hadopi که در سال ۲۰۰۹ در فرانسه به تصویب رسید، این اجازه را به ارایه‌دهندگان خدمات اینترنتی می‌دهد که کاربرانی که به صورت غیرقانونی، محتوای دارای حق کپی‌رایت را از اینترنت دانلود می‌کنند، از دسترسی به اتصال اینترنتی محروم سازند. همچنین لایحه‌ی LOPPSI ۲ که در سال ۲۰۰۹ توسط دولت فرانسه به پارلمان این کشور تقدیم شد، به ISPهای فرانسوی این اجازه را می‌دهد که یک فهرست مشخص از تارنماهای غیراخلاقی را تحت نظارت وزارت کشور فرانسه، مسدود و فیلتر کنند.
فیلترینگ در انگلیس:
در اكثر كشورهای اروپایی از جمله “انگلیس” فیلترینگ بیشتر بر روی مسائلی مانند پورنوگرافی کودکان، نژادپرستی و مسائل تروریستی اعمال می شود. یک سازمان غیردولتی و غیرانتفاعی در انگلستان به نام “بنیاد نظارت بر اینترنت” (Internet Watch Foundation)، فهرستی از تارنماهای غیراخلاقی را تهیه کرده و بر اساس آن، دسترسی ۹۸ درصد از کاربران اینترنت در انگلستان به این تارنماها مسدود شده است. وزیر کشور انگلیس ورنون کوکر، ضرب‌العجلی را تا پایان سال ۲۰۰۷ برای همه‌ی سرویس‌دهندگان خدمات اینترنتی در این کشور تعیین کرده بود تا یک سیستم مسدودسازی محتوا بر اساس سبک cleanfeed طراحی و اجرا کنند.
در سال ۲۰۰۶ هم وزیر کشور انگلیس قول داده بود که همه‌ی ISP های این کشور، تارنماهای غیراخلاقی کودکان را مسدود خواهند کرد. در اواسط سال ۲۰۰۶ میلادی، دولت انگلیس گزارش داد که دسترسی ۹۰ درصد کاربران اینترنت پرسرعت در این کشور به تارنماهای غیراخلاقی مسدود شده است. علیرغم اینکه قرار بود این رقم در پایان سال ۲۰۰۷ به ۱۰۰ درصد برسد، اما گزارشهای دولتی در پایان سال ۲۰۰۸ میلادی، رقم ۹۵ درصد را اعلام کردند و در پی آن، دولت تصمیم گرفت تا مسدود کردن دسترسی پنج درصد باقی‌مانده، هرچه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهد.
در فاصله‌ی بین سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶، شرکت BT Group فناوری جدیدی به نام Cleanfeed را معرفی کرد که ۸۰ درصد سرویس‌دهندگان خدمات اینترنتی در انگلیس از آن استفاده می‌کنند. کاربری این فناوری به گونه‌یی است که دسترسی به تارنماهای غیرمجازی که توسط “بنیاد نظارت بر اینترنت” فهرست شده‌اند را برای کاربران خانگی قطع می‌کند.
فیلترینگ در آلمان:
فیلترینگ اینترنت در آلمان، بر اساس قانون فدرال صورت می‌گیرد و در مواردی خاص، دادگاههای این کشور رای به مسدود شدن برخی تارنماها می‌دهند. با این حال، آلمان کشوری است که مسدودسازی محتوای سیاسی در آن به وفور دیده می‌شود. نمونه‌ای از محتوای سیاسی مسدود شده توسط آلمان برای کاربران اینترنت، عبارات و کلیدواژه‌هایی است که به “نفی هلوکاست” مربوط می‌شوند. کاربران اینترنت در کشور آلمان اغلب نمی‌توانند به محتوای مقالات و نوشته‌هایی که به نفی هلوکاست می‌پردازند دسترسی داشته باشند. در اوایل سال ۲۰۱۰ میلادی نیز یک قانون فدرال برای مسدودسازی دسترسی به محتوای غیراخلاقی در آلمان به تصویب رسید.
طبق آن چه گفته شد، سیاست‌های کلی فیلترینگ حاکم بر اتحادیه‌ی اروپا بیش‌تر بر محورهای سیاست بین‌الملل، سیاست داخلی، تروریسم، نژادپرستی و حوزه‌ی اخلاق می‌باشد که البته به دلیل سیاست‌های داخلی هر کشور، تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.
]]>